Lélegzetvételnyi szünetre sem hagy időt a világ elsőszámú dróngyártója. Alig két hónappal a Phantom 3 bemutatása után újabb kvadkopterrel igyekszik elkápráztatni minket a DJI, a célközönség azonban ezúttal merőben más. A Matrice 100 kifejezetten ipari célú felhasználásra készült, olyan fejlesztőmérnökök számára, akik repkedés és szelfizés helyett a drónokat valóban hasznos alkalmazási lehetőségekkel kívánják felruházni.
Ennek megfelelően a kopter amellett, hogy kicsomagolását követően azonnal felszállásra kész, egy végletekig módosítható platform, amit bárki saját felhasználási céljára szabadon alakítgathat. Egy keretrendszer, ahol a fejlesztőknek nem kell aránytalanul sok időt eltölteniük a drón repülésének szabályozásával, inkább koncentrálhatnak az általa elérhető alkalmazásokra.
Hardware-es szempontból a DJI arra törekedett, hogy a Matrice minél több elektronikus kütyüvel legyen kompatibilis, ezért telerakták extra rekeszekkel és különböző univerzális csatlakozókkal. A rotorok dőlésszöge 3 fokban állítható és minden vázra szerelhető elem, így az akkumlátorok és szenzorok helye szabadon variálható.
Azért, hogy a kopter elbírja a szenzorok, kamerák és kommunikációs eszközök rengetegét, két aksinak is jutott hely a fedélzeten. A plusz energiaforrás nem csak a drón teherbíró képességén (~1 kg), de a repülési időn is meglátszik: ha semmit nem pakolunk rá, 40 percig elkörözget a levegőben.
Manapság nem újdonság, ha egy drón szoftveres irányítása nyílt forráskódú és bárki szabadon belenyúlhat vagy fejleszthet rá alkalmazást, nincs ez másképp a Matrice 100-nál sem. Kapott új vezérlőrendszert (N1) és megtaláljuk benne a Lightbridge-et, így 2 kilométeres távolságból is HD minőségben streamelhető az élőkép.
Ami az igazán nagy lehetőségeket rejti, az a Matrice-al együtt érkező Guidance szenzorcsomag. A nyolc apró kamerából és négy ultrahangos érzékelőből álló ütközésgátló rendszernek köszönhetően a drón képes érzékelni és önállóan elkerülni az őt körülvevő tereptárgyakat. Persze a kopter sebessége továbbra is kritikus faktor, cserébe a Guidance nem csak drónok, de bármilyen pilóta nélküli eszköz építéséhez felhasználható.
A Matrice-Guidance kombó iránt máris rengeteg az érdeklődő, egy shanghai egyetemen például a szabálytalanul parkoló autók felismerésére tanítgatják a drónt. Ára meglehetősen borsos, a kopter 3300, a Guidance még további 1000 dollár, így valószínűleg nem a hobbi modellezők fogják halomra rendelni.