DrónVilág

aerialtronics_zenith_atx8_1.jpgForradalmasítaná a mezőgazdaságot a japán Fazer, új merevszárnyút mutatott be az L-3, speciális küldetésekre kész a holland Altura. Beszámolónk harmadik része.

Yamaha

yamaha_logoArról már tegnap írtunk, hogy a Northrop-al együtt fejlesztik az R-Bat-et, melynek alapját a japánok nagy sikerű RMAX pilóta nélküli helikoptere szolgáltatja. A Yamaha emellett saját standdal is részt vesz az AUVSI-n, ahol Amerikában most először mutatták be a Fazer-t. Szakértők szerint az RMAX legújabb generációjának számító drón a következő 10 évben a tengerentúli mezőgazdák nélkülözhetetlen eszközévé válhat. Japánban már most 2400 pilóta nélküli Yamaha kopter végzi a légi permetezést és vetőmag szórást, így az USA jogszabályalkotóit igen csak sürgetik a gazdasági szereplők.

A Fazer 24 kilogramm hasznos teherrel az oldalán tud levegőbe emelkedni, ez elődjénél 50%-al nagyobb teherbíró képességet jelent. A gép erejét egy 399 köbcentis, négy ütemű motor adja, használata 20 km/órás sebességgel, a termés felett mintegy 3 méteres magasságban történik. A Fazerhez új transmitter és Altitude Control System II néven új irányító szoftver is érkezik.

yamaha_rmax_frazer_1

L-3 Unmanned Systems

L3_logoA New York-i L3 Communications leányvállalata elhozta legújabb, merevszárnyú kisgépét, az APEX-et (Airborne Pursuit and Exploitation), melyet ISR azaz hírszerzési, megfigyelői és felderítői küldetésekre használhat a hadsereg – néhány darabot állítólag már üzembe helyeztek. A cég kampánya főleg arra épül, hogy a hasonló kategóriájú gépek működtetéséhez legalább hét ember szükséges, míg az APEX-el hárman is elboldogulnak. 7 órás üzemideje és 100 kilométeres hatótávolsága figyelemre méltó, nagy kár, hogy indítása katapulttal történik és landolni is csak ejtőernyő segítségével tud.

L3_APEX_1

Igazi érdekesség a Cutlass: a 80 centis gépet egy cső alakú tokba szorítják be, rugós szárnyai kilövés után automatikusan kipattannak. Szárazföldről és levegőből egyaránt indítható, így nagyobb repülők kiegészítőjeként is funkcionálhat. A drón mindössze 5 kilogrammot nyom és 30 percen keresztül kémlelheti a tájat fedélzeti kamerájával.

L3_cutless_1

Aerialtronics

PrintA holland gyártó márciusban mutatta be az Alturát, ezt a gyönyörű, letisztult design-al megépített, csúcskategóriás kvadkoptert; és minden jel arra mutat, hogy nem csak külseje miatt lehet majd igazi sikertermék. Újabban például fotoionizációs érzékelőket (PID) tesztelnek rajta, ennek segítségével a drón szerves és szervetlen légszennyező anyagok mérését tudja elvégezni, azaz gázérzékelésre, szén-monoxid kimutatására alkalmas. A cég ezzel kapcsolatos kísérletei során az Altura olyan jól szerepelt, hogy a Belga Belügyminisztérium érdeklődését is felkeltette, állítólag közel a megállapodás.

aerialtronics_zenith_atx8_1

A bejegyzés trackback címe:

https://dronvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr777479018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ilyen volt 2014 a magyar drónok szemével | DrónVilág 2014.12.31. 10:28:59

[…] Jelenleg nincs olyan hazai vállalkozás, amely kereskedelmi céllal végezne (sorozat)gyártói tevékenységet. Van rengeteg modellbolt, megrendelésre bármilyen konfigurációt összeraknak, és persze a modellező társadalom tagjai is megépítik a maguk gépeit. A szolgáltató szektorban megjelentek a vállalkozó kedvűek, akik légifilmezést-fotózást végeznek saját drónjaikkal. Az igazi áttörést azonban azoknak a vállalkozásoknak a megjelenése jelentené, mint amilyenekkel az AUVSI 2014-es kiállításán találkozhattunk. […]
süti beállítások módosítása