Igazán egyedire sikerült múlt csütörtökön az olasz FENDI legújabb kollekciójának bemutatója, melyet a modellek és nézők felett repkedő Parrot AR Drone segítségével élőben közvetítettek a luxusruházati cég honlapján. A kuriózumnak számító projektbe beszállt a Google is, ők biztosították a streaming szolgáltatást.
A showt az a Karl Lagerfeld vezényelte le, aki maga is a kütyük megszállottja, állítólag 70 különböző iPodot tart otthon. Ezzel a Pietro Beccari vezette divatház az első, amely pilóta nélküli repülőt vetett be kifutója felett, az innováció és kreativitás melletti elköteleződésüket hangsúlyozandó.
A Lowe & Partners marketing tanácsadója, Zoe Lazarus szerint megszokott jelenség, hogy a művészet és kultúra elsőként veszi át és igazítja saját igényeinek megfelelően a technológia legújabb vívmányait. A drónokat már egy ideje nagy sikerrel alkalmazzák fotóművészek, reklám- és hirdetési szakemberek, akik így eddig megközelíthetetlen helyszíneket képesek felfedezni és egészen új perspektívából tudják bemutatni a világot.
A divatszakma szereplői szintén folyamatosan figyelemmel követik ezeket a trendeket, sok luxusmárka a technikai újdonságok alkalmazása révén próbálja meg bizonyítani modernitását, aktualitását. 2011-ben például a Burberry a ruházati cégek közül elsőként sugározott élő internetes közvetítést bemutatójáról, 2012-ben Diane von Furstenberg modelljei Google Glass szemüvegben léptek a kifutóra, és megemlíthetjük Lady Gaga tavaly novemberi színpadi repkedését is. A FENDI bemutatójáról készült videót megnézhetjük a cég honlapján vagy youtube csatornáján.