Amatőr dróntulajdonosok közt sajnos általánosan elterjedt nézet, mi szerint a kopter propellereinek védelmét szolgáló kiegészítők használata egyenes összefüggésben áll a pilóta rutinjával és képességeivel. Ezért aztán sokan azonnal, a megfontoltabbak néhány hét gyakorlást követően lekapják a védőkeretet – nehogy már puncsnak tartsák a modellreptéren! Pedig a multirotor védőkerettel való felszerelése, a propellerek óvása ugyanúgy nem ciki, mint bukósisakot húzni vagy biztonsági övet kötni.
Szintén sokat mondó jelenség, hogy miközben elképesztő módon pörög a hobbi célra szánt drónok piaca, a mentőernyők használata alig terjedt el. Pedig ezek a kiegészítők nem csupán a környezetünk és más emberek épségét óvják, hanem saját pénztárcánkat is – néhány garnitúra propeller leamortizálása után már megtérül az áruk. Egy átgondolt formatervezéssel legyártott biztonsági elem pedig még akár jól is mutathat a kopteren.
Akadnak, akik a repülés élményének leromlása miatt ódzkodnak az ilyen kiegészítők felszerelésétől, mondván nehezebb lesz a kopter, csökken az üzemidő és a gép kevésbé lesz mozgékony, fordulékony. Ez a szempont akkor fogadható el, ha történetesen az FVP-világbajnokság zárt pályáján körözünk, de valljuk be, a hobbi drónpilóták legtöbbje nem ott repked és Forma 1-es autóval amúgy sem ildomos a Nagykörúton repeszteni.
Bár a jogalkotók furcsa mód eddig nem tették kötelezővé az ilyen biztonsági elemek használatát, mi mégis azt ajánljuk, saját (és mások) érdekében szerezzük be drónunkhoz a fent említett elemek legalább egyikét. A népszerűbb modellekhez általában kapható gyári kiegészítő, de akadnak olyan cégek, akik külön erre specializálódtak – az Aexo például DJI Phantom 1-3 és Inspire kopterekhez is kínál védőkeretet.