A távirányítású multirotorok hobbi felhasználóit napjainkban két csoportra tudnánk elkülöníteni: az egyikben vannak a légifelvételek szerelmesei, akik a drónokra szerelt kamerák segítségével igyekeznek minden lehetséges témát új szemszögből megörökíteni, esetenként valóban elképesztő fényképeket és videókat osztva meg a társadalom arra fogékony tagjaival.
És vannak, akik gyors, fordulékony, jól manőverezhető gépekre vágynak, hogy aztán azzal száguldoznak keresztül erdőn, városon, elhagyatott hangárokon vagy üres parkolóházakon. A kamera itt is megtalálható a kopterek fedélzetén, az élőképet egy virtuális szemüvegre küldve a pilótának így olyan érzése lehet, mintha éppen egy sólyom hátán rongyolna végig a Rám-szakadék felett.
A Blade legújabb kvadkoptere, a Mach 25 pontosan ez utóbbi csoport megszállotjai számára készült, igazi „FPV-racer”. Az ilyen gépekre jellemző módon a rotorok nincsenek egy szintben, az egész kopter egy kicsit meg van döntve előre, így jobban gyorsul. A Mach 25 borítása amellett, hogy gyönyörűen kidolgozott és a festése is tetszetős, kellően áramvonalas a száguldozáshoz. A fedélzethez jól illeszkedik a Spektrum Ultra Micro FPV kamerája, látszik, hogy a tervezők igyekeztek megtalálni az egyensúlyt a tökéletes FPV-élmény és a gép légellenállása között.
Nem elhanyagolandó szempont az ilyen versenykopterek ellenállósága és a biztonságos repülést segítő megoldások. A Mach 25 elektronikáját 2 mm vastag szénszálas lemezborítás védi, a motorokat megerősített aluminium-rudak tartják a helyükön, de mindez persze nem jelenti azt, hogy egy-egy merészebb manőver során ne lehetne bármikor totálkárosra törni.
A fizikai védelem mellett a Mach 25-be beépítésre került egy ú.n. SAFE® (Sensor Assisted Flight Envelope) technológia, ami a gép irányíthatóságán hivatott javítani, például több gyorsasági fokozat közül választhatunk illetve tudásunkhoz mérten szabályozhatjuk az irányító automatikát. Hogy sötétben is jól érzékeljük a kopter helyzetét, a rotorok tartórúdjain led fényjelzők kerültek elhelyezésre, bár ez inkább a látványosságról szól, mintsem a biztonságos repülésről.
A 430 dolláros árcetli kicsit húzósnak tűnik egy ilyen kis apróságért, pláne, hogy a csomaghoz nem jár se töltő, se FPV szemüveg, de még kontroller sem. Aki ért a kopterek építéséhez, az minden bizonnyal jóval olcsóbban összedob valami hasonló gépet, de a Blade ettől függetlenül jó úton halad affelé, hogy a versenyzésre szánt drónok fanatikusainak szívébe lopja magát.