Néhány nap alatt közel százezren nézték meg az a videót, amelyet egy Hong Kong városán átrepülő drón kamerája készített. Az apró kvadkopter – fedélzetén egy szelet csokoládéval - tíz kilométeres távolságot tett meg önállóan, a 14 perces út során közel 1 kilométert repült a Junk-öböl felett és átszelte a lenyűgözően szép Tai Tam parkot.
Az ötlet megálmodója és kivitelezője, bizonyos Sky Frog a helyi hatóságoktól tartva névtelen interjút adott a South China Morning Post-nak. Elmondása szerint a projekt célja a drónokkal történő csomagszállítás és az ehhez szükséges, aprólékos tervezőmunka demonstrálása volt. Az útvonal kidolgozása több hónapig tartott, a biztonságos repülés érdekében rengeteg tényezőt kellett megvizsgálniuk, melyekről Sky Frog részletes leírást mellékelt a videóhoz. Ezek alapján két fő területet, a drón fizikai és kommunikációs akadályoktól mentes környezetének biztosítását kell szem előtt tartanunk.
Mindenekelőtt nézzünk utána az adott országban érvényes jogszabályoknak, ehhez remek segítség EZ az oldal, de a biztonság kedvéért nézzünk utána a helyi légügyi hatóság honlapján is. Vegyük figyelembe az adott terület helyi légiközlekedés sajátosságait, lezárt légterek, helikopterek, magánrepülők, stb. A hongkongi akció során a drón végig Sky Frog és segítőinek látótávolságán belül repült! Az aktuális időjárás és szélerősség mérése a repülés közvetlen megkezdése előtt szintén kötelező jellegű.
A fizikai akadályok vizsgálatakor nem hagyatkozhatunk kizárólag az útvonaltervező szoftverre, a műholdas képeken ugyanis nem jelennek meg a magasabb fák, elektromos vezetékek vagy esetleges új építkezések, daruk. A digitális magasság- és domborzatmodellekel (DTED) operáló szoftverek, mint amilyen a a Google Earth is, sem adnak mindig pontos adatokat. Sky Frog azt javasolja, adjunk +80 métert a számított értékekhez. Az épületek magasságának kalkulálásához használhatjuk EZT a honlapot.
Ami a drón akadálymentes kommunikációját illeti, az útvonal közelében található nagyfeszültségű transzformátorok, rádióállomások, adótornyok komoly interferenciát okozhatnak, ezeket érdemes nagy távolságban elkerülni. A GPS vezérlővel (pl. NAZA) közlekedő gépek esetén vizsgáljuk meg, adott időpontban hány műhold “lát rá” a drónunkra. Erre már vannak mobilos alkalmazások, vagy csekkolhatjuk EZEN az oldalon, de mindig vegyük figyelembe az esetleges árnyékoló tényezőket (hegy, nagyobb épület). A "nagy út" előtti héten már ne cseréljünk alkatrészt a gépen és ne töltsünk le szoftver/firmware frissítést.