Újabb sikeres próbarepüléseken van túl a Quadcruiser, a gép remekül teljesített a vertikális és horizontális manőverek tesztjein - jelentette honlapján a cégcsoport. A Corporate Technical Office és a Defence and Space részlegek közös fejlesztésű koncepciója egy olyan hibrid drón, amely a fel- és leszállás műveletét VTOL módban képes elvégezni, a repülés során azonban merevszárnyú gépként funkcionál.
A másfél méter hosszú drón kvadkopter jellegét a négy szárny végén elhelyezett rotorok adják, melyek a felszállást követően fokozatosan leállnak, ezzel egyidőben pedig felpörög a gép farán található propeller és a Quadcruiser már indulhat is a cél felé. Az öt elektromos motor mindegyike 1.1 kilowattos teljesítményt ad le, a közel 10 kilogrammos drón így figyelemre méltó, 50 perces üzemidővel rendelkezik.
Nem először találkozunk ilyen hibrid modellel, a kisebbek közt említhetjük a FireFLY6-ot, de a Boeing is dolgozik valami hasonlón. Az Airbus célja a VTOL és merevszárnyú gépek előnyeinek egyesítése, vagyis egy olyan modell megalkotása, melynek indításához nem szükséges külön katapult, de az üzemidővel és végsebességgel sem kell megalkudni.
A Quadcruiser prototípusának megépítésével a Steinbeis-t bízták meg, tavaly decemberben emelkedett először a levegőbe. A most tesztelt darab még csak egy bemutatógép, a végleges változat egy 10-25 kilós drón lesz, ez a tervek szerint 2015-re készül el, majd 2018-2019 környékén érkezhet egy nagyobb, 150-400 kilogramm (!) összsúlyú variáns is.