Tíz év és 800 ezer repült óra tapasztalatai alapján készült el kis méretű, hosszú járőrözési időre alkalmas drónjuk új verziója – jelentette be a Boeing pilóta nélküli repülőgépekre szakosodott leányvállalata Párizsban. Az Euronaval kiállításon bemutatott ScanEagle 2 vadonatúj meghajtási rendszert, belső égésű, dugattyús motort kapott, a cég szerint a világon elsőként. A motort egyébként nem ők, hanem az Orbitel fejlesztette.
Ryan Hartman vezérigazgató szavaival élve a ScanEagle 2 elődjénél sokkal gazdaságosabb és megbízhatóbb. De főleg megbízhatóbb, amit a cégnél nem győztek elégszer hangsúlyozni. Bizonyára fontos részletekről lehet szó, ha az üzemidő rovására hajlandóak voltak a változtatások mellett dönteni, az új modell ugyanis elődjéhez képest szűk nyolc órával kevesebb ideig, 16 órát képes egy huzamban a levegőben maradni.
Ami a külsőt illeti, centire ugyanazok a méretek, ezek fényében nem nagy kunszt, hogy az Insitu minden egyéb kiegészítőjével (indító katapult, elfogó rendszer) kompatibilis. Viszont fejlettebb navigációs rendszert kapott és javult a kamerák képminősége.
A megnövelt hasznos teher kapacitás egészen pontosan tíz dekagrammot (!) jelent: 3.4 helyett 3.5 kilogrammnyi szenzor pakolható a gép fejrészébe. A korábbi 60 wattos fedélzeti energia helyett immár 100-150 áll rendelkezésre és a csökkentett az elektromágneses interferencia az érzékenyebb műszerek használatát is lehetővé teszi.