DrónVilág

euronaval_2014_logo

Tíz év és 800 ezer repült óra tapasztalatai alapján készült el kis méretű, hosszú járőrözési időre alkalmas drónjuk új verziója – jelentette be a Boeing pilóta nélküli repülőgépekre szakosodott leányvállalata Párizsban. Az Euronaval kiállításon bemutatott ScanEagle 2 vadonatúj meghajtási rendszert, belső égésű, dugattyús motort kapott, a cég szerint a világon elsőként. A motort egyébként nem ők, hanem az Orbitel fejlesztette.

insitu_scaneagle2_3

Ryan Hartman vezérigazgató szavaival élve a ScanEagle 2 elődjénél sokkal gazdaságosabb és megbízhatóbb. De főleg megbízhatóbb, amit a cégnél nem győztek elégszer hangsúlyozni. Bizonyára fontos részletekről lehet szó, ha az üzemidő rovására hajlandóak voltak a változtatások mellett dönteni, az új modell ugyanis elődjéhez képest szűk nyolc órával kevesebb ideig, 16 órát képes egy huzamban a levegőben maradni.

insitu_scaneagle2_2

Ami a külsőt illeti,  centire ugyanazok a méretek, ezek fényében nem nagy kunszt, hogy az Insitu minden egyéb kiegészítőjével (indító katapult, elfogó rendszer) kompatibilis. Viszont fejlettebb navigációs rendszert kapott és javult a kamerák képminősége.

A megnövelt hasznos teher kapacitás egészen pontosan tíz dekagrammot (!) jelent: 3.4 helyett 3.5 kilogrammnyi szenzor pakolható a gép fejrészébe. A korábbi 60 wattos fedélzeti energia helyett immár  100-150 áll rendelkezésre és a csökkentett az elektromágneses interferencia az érzékenyebb műszerek használatát is lehetővé teszi.

insitu_scaneagle2_1

A bejegyzés trackback címe:

https://dronvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr657479166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása