Tavaly decemberben érkezett a hír arról, hogy Bonn környékén a DHL tesztelni kezdett egy „Paketkopter” fantázianévű multirotort, arra azonban kevesen számítottak, hogy a csomagszállítós projekt egy éven belül valósággá válik. Aztán tegnap délelőtt a DHL internetes honlapján bejelentette, menetrendszerű drón-járatot indít egy alsó-szászországi kikötőváros, Norden és egy közeli kis északi-tengeri sziget, Juist között.
Az angolul Parcelkopter 2.0-ként emlegetett kvadkopter gyógyszereket fog szállítani a ritkán lakott sziget patikájába, a 12 kilométeres távolságot ideális körülmények között bő negyed óra alatt teszi majd meg. Időjárástól függően most pénteken kerülhet sor az első fuvarra, amely a világ első kereskedelmi célú, pilóta nélküli repülőgéppel történő kézbesítése lehet. A koptert egy földi irányítóközpontból folyamatosan szemmel tartják majd, hogy szükség esetén manuális vezérlésre állhassanak át.
A Parcelkopter a szintén német Microdrones fejlesztése, egészen pontosan az md4-1000-es modell egy átalakított, karbonvázas és vízálló változata. A cég külön büszkesége a sok változáson átesett szállítóegység: a tavalyi pizzásdobozból mostanra áramvonalas kapszulát varázsoltak, melyben egy maximum 1.2 kilogrammos csomagot lehet elhelyezni. Bár az MD4-1000 akár 1 kilométeres magasságban is közlekedhet, a DHL mostani projektjében a tenger felett mindössze 50 méterre fog repülni, miközben sebessége elérheti a másodpercenkénti 18 métert.
A DHL történetében nem a drón fejlesztése és üzembe helyezése jelenti a szenzációt, sokkal inkább a különböző hatóságok együttműködése. A Közlekedési Minisztérium, a Német Légiforgalomi Irányítás és a helyi Nemzeti Park adminisztrációs osztálya mellett számos kisebb hatóság hozzájárulására, engedélyére volt szükség ahhoz, hogy ez a projekt megvalósulhasson. Meglepő, hogy pont a rugalmasságukról nem éppen híres németek egy év alatt lerendezték azokat a kérdésköröket, amelyek miatt például az Amazon Prime Air-je még évekig földre kényszerülhet Amerikában.