Az elmúlt hónapokban sokat hallhattunk egy bizonyos Uber nevű okostelefonos alkalmazásról, amely várhatóan forradalmasítja a taxizást és amelyet jelenleg a világ egyik legértékesebb startup-jának tartanak. Az Uber lényege, hogy saját autónkkal vállalhatunk fuvart és még pénzt is kereshetünk vele; másfelől az alkalmazással könnyen „leinthetjük” a hozzánk legközelebb tartózkodó alkalmi taxisofőrt, aki aztán a társaságoknál kedvezőbb tarifával visz el minket a kívánt helyre.
Az Uber alapötletére harapott rá egy másik startup cég, a szintén san francisco-i Gofor azzal a különbséggel, hogy az általuk fejlesztett alkalmazással nem autót, hanem drónt rendelhetünk magunknak – vagy ajánlhatjuk fel távirányítású repülőnket a közösség tagjai számára. A misszió típusától függően aztán a drón repülhet teljesen automatikusan, előre megadott GPS pontok alapján, vagy FPV módban, a Gofor térképes felületén pedig a megrendelő és tulajdonos nyomon követheti a gép mozgását.
És hogy mi mindenre utasíthatjuk a bérrepülőt? Például kiküldhetünk egy drónt, hogy ellenőrizze házunkat, az időjárást vagy az aktuális közúti forgalmat. Pozíciónk megadásával odarendelhetjük magunkhoz a Grand Canyon szélére, hogy készítsen rólunk néhány lenyűgöző felvételt. A mezőgazdaságban dolgozók ellenőrizhetik a birtokot vagy kérhetnek hőkamerás felvételt permetezés előtt.
A készítők számos felhasználási területen látnak jövőt a Gopro-ban, a drónok ára ugyanis egyelőre túl magas ahhoz, hogy néhány alkalmi használat miatt bárki beruházzon egy komolyabb készülékbe. Természetesen előfeltétel a légtérhasználattal kapcsolatos jogszabályi környezet letisztázódása, addig a Gopro marad egy érdekes koncepció.