DrónVilág

xactmaps_titan1_1.jpg

Fordított rotorok, életmentő helikopter, örökifjú deltaszárnyú, gigászi kvadkopter és egy túlsúlyos kolibri – néhány igazán furcsa szerzet a vásárról.

AceCore Technologies NEO

acecore_technologies_neo_1Hangvillához hasonló boom-jaival és föld felé néző dupla-rotorjaival egészen különleges látványt nyújt ez a holland kvadkopter. A tavaly nyáron alapított cég mérnökei szerint az egyedi design-nak köszönhetően a drón rendkívül stabil, a propellerek pedig ilyen állásban sokkal hatékonyabban hűtik az őket működtető motorokat. Repülési ideje mindössze 8 perc, cserébe viszont egy 5 kilogrammos kamerát is nyugodtan ráakaszthatunk. Ára egészen horribilis, Németországban 21 000 euróért (6.5 millió forint) kínálják.

Hirobo HX-1

hirobo_hx1_1Mindenekelőtt tisztázzunk egy félreértést: a hazai médiákban megjelent hírekkel ellentétben a HX-1 egy pilóta nélküli mentőhelikopter (a képen bal oldalt), nem összekeverendő a japán gyártó Bit modelljével (jobb oldal) – ez utóbbi egy egyszemélyes helikopter. A HX-1 megállja a helyét az erősebb szélviharokban, ezt az IMU-05  fedélzeti navigációs számításokat végző, 3D szögsebesség és 3D gyorsulásmérőt tartalmazó, inerciális szenzorrendszerének köszönheti. Végsebessége 100 km/óra, hatótávolsága 48 km, ára 80 000 dollár (16 millió HUF). Jár hozzá egy pótaksi és két, minden szükséges felszereléssel megpakolt mentőláda.

TAI Turna

tai_turna_1

Sok újdonságot hoztak el az idei AUVSI-ra, a török légierő (Turkish Aerospace Industries) deltaszárnyúja pont nem tartozik közéjük. Legelső változatának prototípusa 1998-ban készült el, de úgy tűnik, akad még érdeklődő a két és fél méter hosszú Turna-ra. Végsebessége egészen elképesztő 330 km/óra, repülési magassága 3000 méter feletti, üzemideje másfél óra.

XactMaps Titan 1

xactmaps_titan1_1

Bizonyára komoly komplexusok vezettek ahhoz, hogy a legkisebb amerikai államból érkező gyártó ilyen gigászi kvadkopterrel állítson be Orlando-ba. A Titan megkapó látványt nyújthatott a sok apró, zümmögő drón között, sajnos felszereltségéről és teljesítményéről semmilyen információ nem szivárgott még ki. Mivel az XactMaps egyelőre csak szolgáltató cégként működik (légifelvételekkel és térképészeti megrendelésekkel foglalkoznak), így a Titan a közeljövőben biztosan nem kerül kereskedelmi forgalomba.

Reference Technologies Hummingbird

reference_technologies_hummingbird_2

Első ránézésre azt mondanánk, a nagymama kovácsolt esernyőtartóján felejtett multirotorra valaki rátett egy műanyag szemetesvödröt és körbetámasztotta aktív hangfalakkal. A „kolibrit” két és fél éves fejlesztői munka után alig néhány hete leplezte le a colorado-i vállalat, így az AUVSI-ra kilátogatók egy valóban frissen készült drónt láthattak.Ősztől három változatban lesz rendelhető, ezek üzemideje 2 és 7 óra között, hasznos teherbíró képességük 5 és 13 kilogramm közt alakul.

reference_technologies_hummingbird_1

Teljesítményével az első VTOL, mely ekkora súllyal a fedélzetén átlépi az 5 órás repülési időt! A szükséges meghajtóerőről egy szabadalmaztatott megoldás gondoskodik: a hat kiálló rotor egy 19 hüvelykes, belső fedett propellert vesz körül, melyben két, egymással szemben forgó propeller dolgozik.

A bejegyzés trackback címe:

https://dronvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr127479024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása