DrónVilág

northrop_r_bat_1.jpg

Nem sok újdonságot hozott az NG az idei vásárra, de az R-Bat kinézetre igazán tiszteletet parancsoló. A Stark csúcsgépeinek nem sikerült meghódítaniuk Amerikát.

Northrop Grumman

northrop_grumman_logoEgyelőre nem mutattak túl sokat a virginiai standon, persze lehet, hogy a kiállítás második felére tartogatnak valami meglepetést. Szükség is lenne rá, mert ahogyan korábban írtuk, a konkurens Lockheed rengeteg újdonsággal kápráztatta el a látogatókat. A Northrop idei legnagyobb dobásának a Rotary Bat ígérkezik, a Yamaha RMAX alapjaira épült, masszív pilóta nélküli helikoptert klasszikus kutatói-mentési-határvédelmi missziókra szánják.

northrop_r-bat_1

A vállalat ugyanakkor látványosan építi üzleti kapcsolatait, az AUVSI-n több fontos együttműködési megállapodást jelentettek be. Az R-Bat révén indított közös fejlesztési program hosszabb távon mindenképp kifizetődő lehet: a Yamaha már a ’90-es évek óta széles körben értékesíti az RMAX-ot, elsősorban mezőgazdasági célokra, így a japánok rengeteg tapasztalatot és tudást hozhatnak az NG-hez.

yamaha_rmax_1

A Northrop gyorsan lecsapott az Észak-Dakotai Egyetemre is, ahol hamarosan közös drónpilóta tanfolyamot indítanak, a gyakorlati órákon a kifejezetten képzési célokra fejlesztett SandShark-al repülhetnek majd a diákok. Az USA államai közül Észak-Dakota élen jár a pilóta nélküli légijárművek kutatásában: az FAA által decemberben kijelölt tesztbázisok közül elsőként teljesítette a hatóság által előírt kritériumokat és kezdhette meg az UAV-kal kapcsolatos kísérleteket. A most aláírt megállapodás stratégiailag rendkívül értékes lehet a Northrop számára.

northrop_north_dakota

Végezetül a  Nemzeti Éghajlati Adatközpont megerősítette, a következő 5 évben 15 millió dollárt költ Global Hawk típusú gépek bérlésére, igaz, a két kiszemelt gép közvetlenül a NASA tulajdonában áll.

Stark Aerospace

stark_iai_logoAz izraeli Aerospace Industries (IAI) amerikai leányvállalata látványosan próbál átpozícionálni a kis- és közepes méretű drónok értékesítésére, az ArrowLite taktikai UAV-ből például 40 darabot szállítanak az USA különleges alakulatai számára. Ugyanakkor felsőkategóriás harci repülőgépei, mint a Heron vagy az Eitan, nem tudtak átütő sikert elérni a tengerentúlon. A cég vezetői nem titkolták csalódottságukat amikor az AUVSI előtt úgy nyilatkoztak, a General Atomics az elmúlt 5 év során teljes monopolhelyzetbe került és megölte a szabad piaci versenyt.

iai_mini_panther_1

A biztonság kedvéért azért elhozták magukkal a már Szingapúrban is bemutatott Super Heron-t, de a hangsúly mindenképp az olyan kategóriájú gépekre tevődik át, mint a Mini-Panther (fent) és a Ghost (lent). Előbbi egy 12 kilós merevszárnyú, 20 kilométeres hatótávolsággal, két órás üzemidővel; utóbbi egy egészen különleges kialakítású, két rotorral meghajtott, másfél méter hosszú helikopter. A Ghost mindössze 30 percig bírja a levegőben, cserébe állítólag igen pontos manővereket lehet vele elvégeztetni és éjszakai üzemmódra is képes.iai_ghost_1

A bejegyzés trackback címe:

https://dronvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr897479016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AUVSI 2014 – Kis drónok nagy jövő előtt | DrónVilág 2014.05.16. 15:58:02

[…] már tegnap írtunk, hogy a Northrop-al együtt fejlesztik az R-Bat-et, melynek alapját a japánok nagy sikerű RMAX […]
süti beállítások módosítása