A legnagyobb gyártóktól (Lockheed, Boeing, General Atomics) némileg eltérő stratégiát választott a repüléstörténelemben kiemelkedő szerepet betöltő Sikorsky, amikor négy évvel ezelőtt vadonatúj UAV-k tervezése helyett meglévő modelljeinek átépítése mellett döntött. A fejlesztési projektbe beszálltak az ARMDEC (Légijármű- és Rakétatechnológiai Kutató és Fejlesztő Központ) szakemberei is, az első fontos mérföldkövet 2012 decemberében érték el, ekkor került sor a Black Hawk első, autonóm repülésre képes változatának éles tesztelésére. A gép fedélzetén még helyet kaptak a pilóták, hogy szükség esetén azonnal beavatkozhassanak.
A hét elején aztán újabb előrelépésről számolt be honlapján a cég, e szerint egy március közepén végrehajtott kísérleti repülés során már személyzet nélkül szállt fel az idén 40. születésnapját ünneplő szállítóhelikopter. A forgószárnyas egy földi irányító-állomást hátizsákként magán viselő operátor segítségével emelkedett a magasba, hogy ott különböző manőverek és expedíciós-szállítói küldetések végrehajtása után önállóan landoljon. Ahogy azt Mark Miller, a cég kutatói és mérnöki munkáiért felelős alelnöke is hangsúlyozta, a Black Hawk pilótafülkéjét nem szüntették meg, a pilóta nélküli funkció opcionális maradt. A katonai vezetők feladata lesz, hogy eldöntsék, mely szituációkban van szükség az emberi irányításra és melyek azok az egyszerűbb, de annál fontosabb műveletek, melyeket humán erőforrás bevonása nélkül elvégezhet a helikopter.
A kifejezetten a VTOL-ok biztonságos fel- és leszállását biztosító szoftverek és érzékelők rendszerét a 2013 júliusában életre hívott Matrix Technology program keretében kezdték el fejleszteni és elsőként egy S-76-os kereskedelmi helikopter módosított változatán, a SARA-n próbálták ki. A gép orrában elhelyezett, LIDAR (lézer alapú) távérzékelőből és több más kamera-típusból álló szenzorközpontnak köszönhetően a Sara képes önállóan repülni vagy leszállásra alkalmas helyet találni.
A Black Hawk-ot egyébként április elején élőben is megtekinthették azok, akik kilátogattak a Budaörsi Repülőtérre, a Sikorsky kelet-európai részlege ugyanis elhozta két generációval korábbi modelljeit hozzánk. Hende Csaba honvédelmi miniszter előzőleg megerősítette, Magyarország a közeljövőben új helikopterek vásárlását tervezi; könnyen elképzelhető tehát, hogy az amerikai cég gépei – darabáruk 20-30 millió dollár – kerülnek beszerzésre.