Összefogtak a tengerentúli drónipar legnagyobb szereplői, hogy együtt lobbizzanak Washingtonban a pilóta nélküli légijárművek kereskedelmi célú használatának engedélyezéséért - számol be róla az USA Today. Az Amazon kezdeményezéséhez csatlakozott a DJI, a Parrott és a 3D Robotics, a koalíció tagjai most közös petícióban fordulnak a jogszabályok kidolgozásával késlekedő Szövetségi Légügyi Hivatalhoz (FAA).
Az Amazon tavaly decemberben állt elő a kvadkopterrel történő csomagküldés ötletével, Jeff Bezos azóta is minden követ megmozgat annak érdekében, hogy a Prime Air koncepció valósággá váljon. Májusban már arról lehetett hallani, az Amazonnál kifejezetten UAV-mérnököket és fejlesztőket keresnek, nemrég pedig magukhoz csábították Ben Gielow-t, az AUVSI vezető tanácsadóját. Emellett nem csekély összegért megbízták a komoly washingtoni kapcsolatokkal rendelkező Akin Gump ügyvédi irodát, hogy a szükséges jogszabályi környezet mielőbbi megalkotásáért lobbizzon.
Mindeközben a cég seatlle-i központjában befejeződött a Prime Air tesztelésének első fázisa, ezért júliusban hivatalos kérvényben fordultak az FAA-hez, hogy a szabadban folytathassák kísérleteiket. Az eredeti elképzelés szerint a maximum 55 font(24 kg) összsúlyú és legfeljebb 400 láb (120m) magasan közlekedő drónok 30 perces házhozszállítást végeznének egy 10 mérföldes sugarú körben.
Az Amazonon kívül több tucat cég vár hasonló engedélyre, a Hivatal felől azonban eddig nem érkeztek jó hírek. Bár a Kongresszus megbízásában 2015 szeptembere szerepel, mint a drónok belföldi légtérbe történő integrálásának határideje, az FAA már nyár elején jelezte, ezt aligha fogják tudni tartani. A most megalakult koalíció tehát egyértelmű válaszlépés a kormány késlekedésére, a tagok azt kívánják hangsúlyozni, hogy minden eltelt hónap komoly gazdasági hátrányt jelent az amerikai piacnak.