DrónVilág

fujitsu_drone_1

Újabb neves szórakoztatóipari cég döntött a pilóta nélküli légijráművek piacára történő belépés mellett. A japán Fujitsu egy múlt héten, Tokióban rendezett expón mutatta be kétéltű prototípusát, egy kerekekkel felszerelt kvadkoptert. Érdekes módon az elektrotechnikai óriás nem a szabadidős célközönség felé nyitott, hanem a hídak állapotának felmérésére kínál költséghatékony alternatívát.

híd_drón_2.jog

Sajnos a 2-3 kilogrammos Fujitus-drónról fénykép egyelőre nem került fel a világhálóra, de állítólag úgy néz ki, mint egy miniatűr űrállomás, melynek egyik felén nagy felbontású kamera és egyéb szenzorok mellett a négy propeller található, az alján pedig két, viszonylag nagy méretű, üvegszálból készült kerék. A prototípus elkészítésében a Nagoya Technológiai Intézet és a NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization) nevű szervezet munkatársai vettek részt.

híd_drón_1

A kerekek szerepe a kopter fizikai védelme: a pilóta a híd alá repül, ahonnan egészen a kerekek koppanásáig megközelítheti a vizsgálandó elemet. A drón ettől kezdve gyakorlatilag fejjel lefelé “gurul”, bár a pozíció tartását továbbra is a propellerek biztosítják. A kerekeknek köszönhetően a felvételek elkészítése közben a gép stabilabban áll, a halszem objektívvel szerelt kamera rendkívül aprólékos munkát tud végezni, a 2 milliméteres repedéseket is kiszűri.

hid_dron_3.jpg

Japánban jelenleg 700 ezernél is több híd található, ezeket a kormány rendelete alapján minden ötödik évben teljes átvizsgálásnak kell alávetni. Hiroshi Haruyama, a Fujitsu egyik vezetője abban bízik, az általuk megálmodott kopterrel ez jóval egyszerűbb és gyorsabban elvégezhető feladattá válik. A mérnökök a kopter 15 perces üzemidejét szeretnék még egy kicsit feljebb tornázni a következő fél évben, a tervek szerint ezt követően kerülhet kereskedelmi forgalomba.

Címkék: Ázsia VTOL Gyártó

A bejegyzés trackback címe:

https://dronvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr197479400

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.