DrónVilág

Igazi érdekesség az a tanulmányi videó, amelyet nemrég a zürichi ETH főiskola hallgatói mutatták be. A játék lényege, hogy az egyik kopter pálcikát egyensúlyoz a négy rotorja közötti felületen, majd rövid "nekifutást" követően feldobja a levegőbe, hogy a másik elkaphassa és tovább egyensúlyozhasson vele. A dobást végző kopter a rúd súlya és hossza alapján előre kiszámolt és megadott ívet repül be meghatározott sebességgel, míg az elkapásért felelős drón másodpercenként 50 számítást végez el annak érdekében, hogy a lehetséges pozíciók közül felvegye a legoptimálisabbat.

A produkciót a zürichi ETH főiskola hallgatói mutatták be a kifejezetten pilóta nélküli járművek vizsgálatára készített Flying Machine Arena (FMA) nevet viselő, 10*10*10 méteres hordozható ketrecben. Ebben az Avatar c. filmben is használt Motion Capture mozgásvizsgáló rendszer működik, amely képes másodpercenként 200 felvételt készíteni, de emellett vezetéknélküli kommunikációs hálózattal és az irányításhoz és becslési számítások elvégzéséhez szükséges speciális alkalmazással  is rendelkezik. Az FMA a kísérletek során a kielemzett mozgások alapján kiszámolja az elvégzendő feladat optimális mozgási algoritmusát, wireless hálózaton keresztül átküldi a drón fedélzeti számítógépére, amely a gép szenzorainak és rotorjainak kiadja a megfelelő utasítást.

A bejegyzés trackback címe:

https://dronvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr437478770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.